ERR: elektrimüüjate vahetamisel peab olema tähelepanelik

, admin

Elektrimüüja vahetamise puhul peab tarbija ise seisma selle eest, et vana leping saaks õigeaegselt lõpetatud ning uus piisava ajavaruga sõlmitud, vastasel juhul on tarbija vana teenusepakkujaga sõlmitud kauem kui ta ise tahaks või peab mõneks ajaks jääma üldteenuse kasutajaks. Avatud turul on elektri ostjal õigus ja vabadus müüjat igal ajal vahetada. See võib aga osutuda keerulisemaks, kui esmapilgul tundub – nimelt peab tarbija ise hoolega jälgima, et enne uue müüjaga lepingu sõlmimist saaks vana müüjaga leping lõpetatud, vahendas “Aktuaalne kaamera”.

“Ma pean tarbijana kõigepealt selgeks tegema, kui palju ma pean müüjale ette teatama. Osal on see 21 päeva, osal 30 päeva. Siis ma pean omakorda teadma veel seda, et uus müüja saab alustada peale seda, kui uus müüja on teavitanud Andmeladu 21 päeva ette ja toimub kalendrikuu vahetus,” selgitas Energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke.

Info elektrilepingu lõpetamise kohta on müüjate kodulehel reeglina olemas, kuid selle sõnastus võib külvata segadust. Nii Elektrum, Eesti Energia kui 220 Energia on välja toonud, et lepingu lõpetamisest tuleb elektrimüüjale teada anda vähemalt 21 päeva enne järgmise tarbimiskuu algust. Aga kuna kuud on erineva pikkusega, on lepingu lõpetamise tähtaeg liikuv. Ja arvestada tuleb sellega, et leping lõppeb alati kuu lõpus.

“Kui täna teavitada, siis tegelikult ei ole mõtet lepingut lõpetada 11. aprillil, aga aprillikuu viimasel päeval, sest siis saaks 1. maist elektrit näiteks meilt ostma hakata. Kui lõpetada leping 11. aprillil, siis tuleb kuni kuu lõpuni osta üldteenust, mis on kallim,” rääkis 220 Energia juht Marko Allikson.

220 Energiasse on avatud turu kahe kuu jooksul kõige rohkem kliente üle tulnud Eesti Energiast. Klientidel on seoses sellega probleeme olnud.

“Me tegeleme praktiliselt iga sellise juhtumiga individuaalselt. Me siis üritame järele uurida, kust elektriteenust enne osteti, teavitada eelmist elektrimüüjat. Käib meilide vahetamine, telefonikõned, lihtsalt, et seda protsessi kuidagi lõpuni viia,” kirjeldas Allikson.

Elektrimüüjate sõnul on selge, et praegune teavitussüsteem pole kuigi kliendisõbralik ning koos otsitakse paremat lahendust.

“Kõige mõistlikum oleks leppida kokku ühtsed reeglid ja see, et kogu info vahetamine, müüjate vahetus, lepingu lõpetamine, uuesti sõlmimine käiks läbi mingi keskse süsteemi, ilmselt siis läbi Eleringis asuva keskse Andmelao, ja kõik käiks automaatselt, et ei oleks müüjate vahelist Exceli failide saatmist, käsitööd, kus on selgelt väga suur veaoht,” arutles Eesti Energia elektrimüügi juht Karla Agan.

Need, kes sõlmivad elektrimüügilepingu portaalis Energiaturg.ee, saavad portaali kaudu oma senist müüjat lepingu lõpetamise soovist teavitada. Samasugust süsteemi loodab oma kodulehel peagi rakendada ka 220 Energia. Samas ei ole reguleeritud, kui kiiresti vana müüja peaks reageerima.

“Loomulikult, need elektrimüüjad, kellel tänasel päeval on kliendid olemas, ei olegi võib-olla huvitatud kohe sekundiga reageerima, kui uus müüja hakkab müüma,” tõdes Marko Allikson.

Kui täna uue elektrimüüjaga leping sõlmida, siis hakkab see kehtima 1. maist.

Allikas ERR Uudised: http://uudised.err.ee/index.php?06274525

Uudised